FOTO Un cașcaval produs în nordul țării a făcut senzație la Berlin la Târgul ”Săptămâna Verde”

0

În perioada 19-28 ianuarie, în Berlin, capitala Germaniei, are loc Târgul ”Săptămâna Verde”, destinat produselor tradiționale din toată Europa.

Standul amenajat de Ministerul Agriculturii la acest târg a cuprins și produse fabricate în Botoșani, celebrul Cașcaval de Săveni fiind una dintre vedetele standului.



Daniela Popa, consilier superior Direcția Generală Politici în Industria Alimentară și Comerț din cadrul Ministerului Agriculturii, a declarat că berlinezii s-au interesat unde este pe hartă locul în care se produce cașcavalul și cum s-ar putea el vinde în Germania.

”Foarte bine a fost primit produsul vostru local, de fapt toate produsele românești au fost apreciate foarte bine. Berlinezii au gustat cu plăcere produsele, au fost dornici să afle unde este creat produsul Cașcaval de Săveni, s-au uitat pe hărțile pe care le-am avut noi la dispoziției și s-au interesat și cum pot cumpăra acest produs. Au fost și reprezentanți ai unor magazine online care au cerut datele producătorului, iar noi am discutat cu domnul ambasador al României la Berlin să faciliteze contacte între producătorii români și lanțurile de distribuție din Germania pentru ca produsele noastre locale să intre pe piața germană”, a declarat Daniela Popa.



Pe lângă Cașcavalul de Săveni, produs de firmele înscrise în Asociație Producătorilor Cașcavalul de Săveni, la târgul din Berlin au mai fost expuse la standul României și cașcavalul cu chimen și ruladele din cașcaval produse de firma Vlăsie Company, membru în asociația amintită.

”Este pentru prima dată când trimitem produse la acest târg și, din ce ne-au spus oficialii prezenți acolo, au fost primite foarte bine de germani, au fost foarte apreciate”, a declarat Constantin Aniculăesa, directorul producătorului Vlăsie Company.

Cașcavalul de Săveni este singurul produs tradițional fabricat în județul Botoșani, unul dintre puținele din regiunea Moldovei, pentru care s-a depus documentație la Comisia Europeană în vederea obținereii protecției asupra denumirii. În cursul acestui an, Comisia Europeană ar trebui să decidă dacă oferă această protecție, ceea ce ar conferi un plus uriaș de imagine pentru acest brand.