Economic

Motivele pentru care afacerile mici au nevoie de SEO

Optimizarea pentru motoarele de cautare a devenit tot mai necesara pentru toate companiile in ultimul deceniu. Cu toate acestea, multe intreprinderi mici considera ca nu exista niciun motiv bine intemeiat pentru a investi in SEO. Acest lucru nu putea fi mai departe de adevar. SEO este o oportunitate imensa pentru intreprinderile mici. Daca nu incorporezi SEO in strategia ta de marketing, oferi concurentilor tai ocazia de a avea mai mult succes.

Motivele pentru care afacerile mici au nevoie de SEO

Optimizarea pentru motoarele de cautare a devenit tot mai necesara pentru toate companiile in ultimul deceniu. Cu toate acestea, multe intreprinderi mici considera ca nu exista niciun motiv bine intemeiat pentru a investi in SEO. Acest lucru nu putea fi mai departe de adevar. SEO este o oportunitate imensa pentru intreprinderile mici. Daca nu incorporezi SEO in strategia ta de marketing, oferi concurentilor tai ocazia de a avea mai mult succes.

SEO adecvat inseamna randament sporit (ROI – Return on Investment)

Multe companii mai mici incearca sa realizeze singure SEO pentru site-ul lor sau apeleaza la firme care ofera servicii ieftine. Desi este posibil sa efectuezi pe cont propriu SEO de succes, ambele abordari duc in mod obisnuit la una sau mai multe incercari esuate urmate de presupunerea ca SEO nu functioneaza sau nu merita. In realitate, SEO adecvat este unul dintre cele mai profitabile tipuri de marketing in care poti investi.

Cu toate acestea, este important sa intelegi ca, de obicei, exista o investitie mai mare la inceput necesara pentru o strategie SEO de inalta calitate. Aceasta investitie poate aparea sub forma de timp, daca incerci sa faci singur totul sau bani daca lucrezi cu o agentie calificata si poate dura cateva luni pana vei vedea rezultatele eforturilor tale. Acest lucru este absolut normal. SEO este o strategie pe termen lung, dar vei vedea rezultate grozave daca este implementata corect de la inceput.

Internetul aduce beneficii afacerilor mici mai mult decat orice alt mediu

Fie ca il privesti ca pe un lucru bun sau rau, internetul este viitorul oricarei afaceri. Chiar si in 2010, din peste 10,3 miliarde de cautari lunare in Google, 78% dintre utilizatorii de internet au efectuat cercetari de produse si servicii online. Acest numar a crescut foarte mult in ultimii ani.

Internetul este aproape intotdeauna prima oprire in procesul de cumparare al consumatorilor, iar SEO este una dintre cele mai bune modalitati pentru intreprinderile mici de a atinge vizibilitatea online.

Acest lucru este si mai important pe masura ce utilizarea mobila creste. Niciodata nu a fost mai usor sau mai rapid sa cauti un anumit produs sau serviciu, iar obtinerea unor clasamente ridicate in motoarele de cautare te asigura ca nu vei pierde potentialii clienti care cauta serviciile pe care le oferi.

Traficul generat prin SEO converteste mai bine

Sa presupunem ca detii si conduci o firma de curatenie. Oamenii vor cauta servicii de curatenie doar atunci cand au nevoie de ele. Daca afacerea ta este listata ca rezultatul cautarii nr. 1 in motoarele de cautare precum Google, ajuti consumatorii sa gaseasca ceea ce cauta deja. Cu alte cuvinte, vizitele care vin din motorul de cautare sunt persoane care si-au exprimat deja intentia de a-ti cumpara serviciul sau produsul. Nu va trebui sa pierzi timpul cu oportunitati irelevante, deoarece intentia utilizatorului este demonstrata in mod clar prin cautarile sale in Google.

Competitorii tai au implementat deja o strategie SEO

Aproape toate afacerile utilizeaza astazi SEO in strategiile lor de marketing. Aceasta inseamna doua lucruri. In primul rand, nu numai ca pierzi potentialele oportunitati daca nu ai o strategie SEO bine pusa la punct, dar oportunitatile pe care tu le ratezi se vor adresa direct concurentilor. In al doilea rand, adoptarea unei strategii SEO bine planificate iti ofera posibilitatea de a castiga clasamente valoroase in motoarele de cautare fata de concurentii care isi executa prost SEO.

Acest lucru ar trebui sa fie suficient pentru a te convinge sa folosesti SEO pentru site-ul tau. Daca stii deja ca cei mai multi dintre competitori atrag in mod eficient clienti pe un anumit canal, de ce nu ai profita de aceeasi oportunitate?

Investitia in SEO este acum un mijloc de a-ti asigura viitorul afacerii

SEO (si marketingul pe internet in general) este un proces dinamic. Ceea ce functioneaza bine acum se poate schimba intr-o zi, o saptamana, o luna sau intr-un an de acum incolo. Principiile SEO sunt modificate ori de cate ori motoarele de cautare isi modifica algoritmii.

Daca ai o strategie SEO in vigoare si daca site-ul tau este bine optimizat, vei putea raspunde mai repede, mai bine si mai usor la aceste modificari ale algoritmului. Avand in vedere ca SEO va fi chiar mai necesar peste 10 ani decat este in prezent, vei fi bucuros ca ai pus in aplicare o strategie solida in 2020.

Esti pregatit de SEO?

Asa cum am mentionat mai sus, este intotdeauna posibil sa inveti si sa implementezi singur SEO. Exista resurse interminabile online si este o abilitate utila pe care o poti deprinde.

Cu toate acestea, cu cat implementezi mai repede SEO in strategia ta de marketing online, cu atat vei vedea mai rapid rezultatele. Acesta este motivul pentru care poate fi o alegere buna sa colaborezi cu o companie care se ocupa de SEO. Vei elimina practic faza de incercare si eroare si te vei bucura de rezultate intr-un timp mai scurt.