Administrație Economic Știri locale

Autobuzele noi pentru Botoșani au ajuns în țară dar Eltrans nu are încă niciun șofer cu atestat 

Birocrația, Coronavirusul și prostia generată din luptele politice cauzate de unele posturi plătite bine ar putea să ne ducă în situația în care cele 9 autobuze ISUZU noi pentru Botoșani să stea parcate mult și bine pentru că nu va avea cine să le conducă. 

8 din cele 9 autobuze ISUZU noi destinate municipiului Botoșani au ajuns deja în Portul Constanța și săptămâna viitoare vor ajunge și la destinația finală, adică în curtea companiei locale Eltrans SA, deținută de Consiliul Local. 

Dar chiar dacă vin în Botoșani noile autobuze care vor înlocui tramvaiele Tatra pentru următorii trei sau patru ani, cât ar trebui să dureze proiectul de înlocuire a șinelor de tramvai, a rețelei electrice și de achiziție a noilor tramvaie, există riscul ca autobuzele să stea parcate mult timp în curtea Eltrans. 

Asta pentru că nu va avea cine să le conducă. 

 

 



 

 

Coronavirus a închis școlile de șoferi

Procesul de atestare a personalului Eltrans pentru a putea conduce autobuzele a fost oprit de restricțiile impuse pentru prevenirea răspândirii Coronavirus. 

Victor Ivănescu, directorul Eltrans SA, a declarat că școlile de șoferi s-au închis fără ca personalul companiei să finalizeze cursurile pentru obținerea atestatului. 

”Personalul nostru nu a mai obținut atestatul pentru că s-au închis școlile de șoferi la jumătatea cursurilor. Opt vatmani aveau deja permis categoria B, iar la cursuri s-au mai înscrie alți cinci vatmani, trei taxatori și doi de la depou”, a declarat Victor Ivănescu

Acesta a precizat că șapte șoferi profesioniști vor fi angajați din exterior, cu toate acestea până la sosirea noilor autobuze niciunul nu va fi încă angajat. 

 



 

Lupte politice pentru posturile din Consiliul de Administrație al Eltrans 

În Consiliul Local Botoșani există doar două partide, PSD și PNL, însă acestea nu au reușit să dea semne în actualul mandat că ar pune interesul local înaintea celui de partid. 

”De două luni de zile nu avem Consiliu de Administrație și noi nu putem face reorganizarea societății fără acordul CA-ului. Spre exemplu, în depou avem 26 de oameni și o echipă rămâne acolo pentru că trebuie dezasamblate și valorificate tramvaiele actuale, iar restul trec la parcări și pe alte posturi vacante, însă vom avea și oameni trimiși în șomaj. Pentru asta avem nevoie de acordul CA-ului”, a declarat Victor Ivănescu

PSD și PNL nu au stabilit un nou CA la Eltrans deoarece fiecare partid încearcă să impună oamenii săi în număr mai mare decât rivalii. 

Apoi, în Consiliul Local Botoșani trebuie aprobat programul de circulație și stațiile pentru ca Eltrans să poată obține licența de transport. Proiectul de hotărâre se va dezbate la sfârșitul acestei luni, iar încleștarea politică este la cote maxime. 



Noile autobuze vor circula la jumătatea lui iunie sau … ”la calendele grecești”

 

Există două scenarii pentru punerea în circulație a noilor autobuze care vor înlocui pentru următorii ani dezastrele de tramvaie care circulă acum în municipiul Botoșani. 

Varianta optimistă are ca termen jumătatea lunii iunie, timp în care personalul Eltrans trebuie să-și obțină atestatele de șofer, Consiliul Local trebuie să stabilească noua componență a Consiliului de Administrație care să aprobe reorganizarea companiei și tot CL trebuie să voteze programul de circulație plus stațiile astfel încât Eltrans să aibă licență de transport. 

 

Varianta pesimistă ține strict de voința politică a celor care au fost aleși de botoșăneni să administreze pentru Botoșani astfel de situații. 

”Dacă nu se votează noul CA, dacă nu vom avea Hotărârea de CL pentru program noile autobuze vor circula la calendele grecești. În cazul în care nu va exista voință în CL nu am cum să dau un termen. Eu am înaintat jumătatea lui iunie ca termen pentru punerea în circulație a noilor autobuze, dar depinde de Consiliul Local”, a precizat Victor Ivănescu