Cătălin Silegeanu: Ziua educației ! Statul creează analfabeți funcționali!



Comunicat de presă: 

Astăzi este ziua mondială a educației. Am citit multe cuvinte frumos aliniate, fara emoție doar cu ecou al limbajului de lemn politicianist. Am văzut cu toții de la Băsescu până la Orban cât de mult sunt apreciați dascălii. Le -au fost adresate tot felul de „aprecieri”începând de la tăieri salariale, până la trimiteri la crâșmă.

Asistam iar la o batjocoră din partea sistemului în frunte cu un Președinte, ghinion, cadru didactic, cu măsuri de amânare a majarării salariale așa cum le-a fost promis.

Ca să inteleaga mai bine și autoritatile, am să las aici doleanțele unui cadru didactic, B.I de la un liceu din Tg.Neamț, acolo unde tradițiile sunt insuflate cu multă răbdare și pasiune de catre ei, cei care făuresc începutul de drum al viitorului României. „Reformă, de la A la Z! „

 

 

loading…

 

 

De la pregătitoare , la universitate, regândit sistemul: programe școlare simplificate, adaptate momentului, care să ne permită să facem mai multe aplicații și mai puțină teorie, subiecte de examen care să stimuleze creativitatea elevului, nu să-l oblige să memoreze informații pe care nu le înțelege, clase mai puțin numeroase, trebuie gândită infrastructura, făcute angajări masiv (să se poată reduce nr. de elevi), să ni se ofere cursuri de formare de calitate, eventual subvenționate (cursurile sunt acum foarte scumpe și ineficiente, sunt afacerea cuiva care bagă bani în buzunar!), vouchere pentru cărți, materiale didactice și aparatură (avem nevoie de ele mai mult decât de cele pentru vacanțe!) etc.

„Sincer, aș renunța bucuroasă la voucherele de vacanță pentru cele pentru formare: cursuri, cărți, laptop… La noi nu e problemă cu naveta, deocamdată… La elevi este! „imi povestete doamna.

Trebuie să fie dotate școlile cu aparatură performantă, să li se asigure acces la internet, tablete copiilor din familii defavorizate. Cei de la profesională ar trebui să facă mai multă practică și mai puțin celelalte discipline! -Pentru copiii cu nevoi speciale este nevoie de mai mulți profesori de sprijin. -Evaluarea la clasa a VIII-a mi se pare aiurea!



 

Examenul la matematică este foarte greu!

Din cauza asta, un copil talentat la muzică, desen, pictură, limbi străine etc. nu are acces în liceu!

Sunt copii talentați dar îi încurcă matematica.

Au înclinații spre limbi străine. Dar sistemul ii duce la brutari/patiseri, profile tehnice.

Iar la brutari/patiseri face engleză, franceză, istorie, geografie, matematică, chimie, fizică etc.

La fel ca la liceu!

Păi dacă tot sunt brutari, pune-i să frământe aluatul!

Asta când învață? Și e valabil pentru toate profilurile tehnice!

La tâmplari, fac geografie și istorie!

Că trebuie să știe „istoria” cuiului! „Iar când ies din școală, își dau cu ciocanu peste”degete! „Îi cântă cuiului istoria și se bate singur!

Sau îi vorbește „en francais”… Toate astea țin de reformă!

Dar nu făcută pe bucăți, cum se peticește la noi asfaltul!

Toată reforma aceasta a învățământului trebuie gândită de la grădiniță la facultate, cu continuitate!Se tot aduc in discuție generațiile, „X, Y, Z”.Că sunt viitorul, că sunt cei care vor salva și vor reforma România. De ce atâta presiune și sacrificii?Când lor le este arătată doar calea unui adolescent in devenire tânăr și mai apoi adult cu sechele impuse de sistem, un sistem care scoate „roboti” pe banda rulanta.

Fără viitor! „Sunt prea multe spus și prea putini oameni implicați în autoritatea de stat care să îi asculte.

La multi tuturor cadrelor didactice!

Fără voi nu am avea viitor!

Catalin Silegeanu