Blocaj la o investiție de 17 milioane euro. O firmă germană a realizat 35% din lucrare și acum cere mai mulți bani

0

Nici când firmele germane lucrează la proiectele cu finanțare europeană în România nu se reușește finalizarea lor.

Cea mai importantă lucrare care trebuia realizată prin mega-proiectul de 102 milioane euro de extindere a rețelelor de apă și canalizare este BLOCATĂ. Proiectul de extindere a rețelelor de apă și canalizare în municipiul Dorohoi s-a blocat la 35% stadiu de execuție deși ar fi trebuit să fie deja terminat potrivit contractului semnat între compania Nova Apaserv și germanii de la Ludwig Pfeiffer.

Lucrarea, câștigată de nemți la licitație cu prețul de 78 milioane lei, adică 17 milioane euro, este departe de a fi finalizată, iar blocajul birocratic este între Nova Apaserv, constructor și Primăria Dorohoi.

”La Dorohoi stadiul fizic al execuției este de 35%. Până acum, practic trebuiau finalizate lucrările. Constructorul a depus solicitare de revendicare pentru timp și costuri suplimentare, încă nu sunt calculate, dar din păcate este îndreptățit la costuri suplimentare. La Dorohoi este o situație cu care ne-am confruntat la Flămânzi și pe care o vom avea la Vorona și Tudora. Este vorba despre suprapunerea a două proiecte finanțate cu bani europeni. Cei de la Ministerul Dezvoltării a fost foarte activ în guvernările trecute și a finanțat lucrări de infrastructură rutieră fără să țină cont de faptul că Ministerul Mediului avea în pregătire proiecte … nu a fost o corelare la nivel național. Există risc de declarare de lucrări neeligibile, situația din teren cere modificarea soluțiilor din proiect. Partea bună este că avem prinse fonduri pentru refacerea carosabilului”, a declarat Cătălin Fetcu, directorul tehnic al Nova Apaserv.

Practic, extinderea lucrărilor de apă și canalizare trebuie să se facă acum pe niște străzi importante din Dorohoi în care abia acum doi ani a fost turnat asfalt din fonduri europene.

Dar problema nu a fost cauzată nici de Primăria Dorohoi, nici de Ministerul Mediului, ci de faptul că licitația pentru extinderea rețelelor din Dorohoi a durat mai bine de doi ani, fiind începută în 2014 și finalizată în 2016. Inițial, trebuia ca acest proiect să înceapă și să se finalizeze înaintea celui de modernizare a străzilor, dar contestațiile la licitații au devansat enorm lucrările.

Primăria Dorohoi nu a acordat aviz de lucrări pe străzile care abia au fost modernizate și a cerut constructorului să vină cu alte soluții care să evite spargerea drumurilor.

Cătălin Fetcu, directorul tehnic al Nova Apaserv, a spus că singura soluție este de semnare a unui parteneriat între compania de apă, constructorul care exinde rețele de apă și canalizare, compania care a modernizat drumurile și Primăria Dorohoi, prin care municipalitatea dorohoiană nu va cheltui niciun ban, însă drumurile făcute cu bani europeni vor fi refăcute tot pe bani europeni.

Până acum, primarul Dorin Alexandrescu a anunțat că municipalitatea nu intră într-un astfel de parteneriat, dar reprezentanții companiei de apă cred că acesta se va răzgândi pentru că este singura soluție de a debloca lucrările.

”Dacă se semnează parteneriatul putem relua lucrările pentru că extindem termenul de execuție și fonduri avem în continuare pentru acest proiect”, a completat Fetcu.

Proiectul din Dorohoi prevede extinderea şi reabilitarea reţelelor de alimentare cu apă, cu peste 44.066 metri liniari şi a reţelelor de canalizare cu peste 60.142 metri liniari.

Niciun comentariu

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *