Știri locale

Dezbatere la Botoșani despre educația parentală, stereotipurile de gen care afectează copiii, despre familie

O platformă civică formată din sute de ONG-uri organizează la Botoșani o dezbatere despre strategia națională de educație parentală. 

 

În data de 11 iunie 2018 Ministerul Educației Naționale a pus în dezbatere publică „Strategia națională de educație parentală 2018 – 2025”.

Este „o necesitate imediată” în școala românească crearea unei noi culturi familiale, bazată pe „promovarea diversității”, „încurajarea activă a egalității de gen” și „înlăturarea stereotipiilor de gen care influențează traseele de viață diferite ale fetelor și băieților”?

Toate acestea sunt prevăzute în cuprinsul Strategiei puse în dezbatere publică.



 

 

 

Platforma civică pentru drepturi și libertăți ÎMPREUNĂ este cea mai mare și profundă formă de unitate a societății civile din România, compusă din 500 de ONG-uri și peste 1000 de intelectuali, reuniți pentru prima dată într-un număr așa copleșitor în istoria recentă a României. Platforma ÎMPREUNĂ are susținerea a 10 ONG-uri internaționale și a realizat, până în prezent, demersuri internaționale împreună cu peste 250 de ONG-uri din 8 țări.

Vineri, 29 Iunie 2018, ora 17:00 vă invităm la Hotel Belvedere, Sala de conferinţe, să ne spunem punctul de vedere asupra următoarelor aspecte esențiale din

 

loading…

Loading…


STRATEGIA NAȚIONALĂ DE EDUCAŢIE PARENTALĂ

–Extrase relevante –

  • „Deseori noile ideologii promovate în special în domeniul protecției copilului întâlnesc mentalități conservatoare, un sistem de valori ale familiei ce trebuie regânditîn contextul unor informații noi cu privire la nevoile de dezvoltare ale copiilor.” (pag 3)
  • „De aceea familia în societatea actuală are nevoie din ce în ce mai mult de SPRIJIN EXTERN pentru a se adapta acestor cerințe…în condițiile în care părinții rămân atașați valorilor care s-au transmis tradițional, pe care le consideră ca fundamentând modele valide de relaționare intrafamiliară.Această din urmă atitudine este prezentă și în discursurile profesioniștilor care idealizează familia tradițională pe care o consideră o formă perfectă de organizare.” (pag. 3)
  • „Strategia național de educație parentală are ca fundament abordarea teoretică conform căreia familia nu este inteligibilă ca realitate obiectivă, ea este mai degrabă un produs socio-cultural, «o constelație de idei, imagini și terminologii»creată și recreată permanent de practicile socio-culturale.” (pag.3)
  • „A susține părinții în interesul superior al copilului înseamnăa crea o nouă cultură familială.”(pag. 4)
  • „Politicile care privesc inițierea, formarea și dezvoltarea competențelor parentale trebuie să pornească de la respectarea modelelor familiale și educaționale existente în realitate, fără a impune modele unice considerate ideale.” (pag. 4)

 



 

  • „…atrăgând familia alături de scoală la vârstele timpurii ale copilului, putem«educa»și familia.” (pag. 13)
  • „A devenit o necesitate imediată crearea unui sistem de educație parentală centrat…și pe stimularea interesului pentru o nouă cultură familială…”(pag. 13)
  • „Perioada timpurie a dezvoltării copilului… sistemul de educație parentală trebuie să vină în sprijinul dezvoltării unor principii esențiale ce vizează promovarea drepturilor omului, respectul pentru diversitate și încurajarea activă a egalității de gen.” (pag. 18)
  • „Strategia are la bază următoarele principii:… promovării diversității…stilurile parentale trebuie revizuite din perspectiva relaționării cu copiii și ÎNLĂTURĂRII STEREOTIPIILOR DE GEN care influențează traseele de viață diferite ale fetelor și băieților,în acord cu legislația națională anti-discriminare și cu Standardele Națiunilor Unite și ale Comisiei Europene în acest domeniu.” (pag. 23)