Silegeanu: ”Încă 4 ani în aceeași mizerie, fără drumuri, fără canalizare, fără asfalt, într-o sărăcie în care pot fi manipulați?”

0



 

 

 

Comunicat de presă Cătălin Silegeanu: 

Dragi botoșănni, 

Eu am ales un drum , separat de partidele politice , separat de ordine de la `Centru` , separat de orice influență…

Am ales un drum independent , cu toate că propunerile au fost tentante pentru viitorul meu politic, însă am ales un drum pentru voi , pentru noi ca botosaneni si cetateni ai acestui oras.

Nu pot oferi `pomană electorală` nu VREAU NU că nu mi-aș PERMITE insa nu mi se pare normal sa CUMPERI VOTUL ….cu toate ca pentru multi `pomana` e foarte importanta , dar ei nu constientizeaza ca vor fi tinuti inca 4 ani in aceeasi mizerie , fara drumuri , fara canalizare , fara asfalt , tinuti intr-o saracie in care pot fi manipulati 

Însă trag un semnal de alarmă la RESPONSABILITATE …Ce votați asta veți AVEA….

Doriți să fiți conduși de PARTIDE? ASTA votați….

Însă dacă tot Votați…VOTAȚI un primar echipat cu VIZIUNE ȘI PROIECTE 

Pentru că un PRIMAR  echipat cu VIZIUNE ȘI PROIECTE întărește capacitatea de implementare a viziunii și proiectelor.

 



 

Cea mai bună strategie și cea mai ambițioasă viziune nu înseamnă nimic  dacă nu ai capacitatea să le pui în practica. Primarii au și ei nevoie de un City Manager care să se ocupe de implementarea unei viziuni și strategii locale cu ajutorul unei echipe de experți și oameni implicate.

Alegerea unui City Manager e probabil cea mai importantă și dificilă sarcina a unui Primar.`Omul sfințește locul` și este greu să găsești persoană potrivită pentru a ocupă acest rol- lucrul acesta este mai mult

La rândul sau , City Manager –ul are sarcina grea de a identifica cea mai bună soluție pentru implementarea viziunii și strategiei locale. 

Are câteva opțiuni la dispoziție:

  1.     Să se bazeze pe echipa existent la Primărie
  2.     Să externalizeze sarcina unei firme private
  3.     Să facă un parteneriat strategic cu o enitate terță (firma , ONG , instituție internațional)
  4.     Să creeze un departament intern dedicate , axat pe imlementare.

 

Fiecare dintre aceste opțiuni are avantajele și dezavantajele ei și niciuna nu este soluție panacee. Succesul în implementare depinde mult de contextul local. De exemplu, unele administrații locale s-ar putea să aibă deja oameni foarte bine pregătiți care pot fi ușor mobilizați pentru a crește performanța la nivel local. În alte situațîi, expertiză necesară s-ar putea să nu fie disponibilă la nivel local, necesitând o intervenție din afară.

 



 

 

Orice primar trebuie însă să știe că nu poate să facă performanță fără a plăti pentru această performanță. Nu poți să atragi oamenii cei mai buni dacă nu îi plătești cum trebuie și dacă nu le respecți muncă. Nu trebuie însă să angajezi neapărat o persoană pentru a beneficia de expertiză acesteia, așa cum opțiunile de mai sus arată. Sunt însă domenii cheie (de exemplu design urban, economie, juridic, achiziții publice, inginerie, social, mediu) unde orice administrație locală are nevoie de expertiză.

Bineînțeles, majoritatea administrațiilor locale de la noi au resurse limitate și cu greu pot să acopere din propriul buget toate nevoile. Aici intervine nevoia de a formă PARTENERIATE. Dacă există o echipă de implementare solidă la nivel local, primarul ar trebui să se implice mult în formarea cât mai multor parteneriate pentru realizarea viziunii și strategiei locale.

Forța unei comunități locale rezidă în oamenii de acolo, iar acești oameni trebuie capacitați și implicăți în procesul de dezvoltare locală. Un primar abil știe să creeze parteneriate cu sectorul privat (poate, de exemplu, intermedia legătura dintre sectorul privat și sectorul academic), cu societatea civilă (susțînând inițiative ale comunitățîi) și cu cetățenii de rând (promovând inițiative de genul bugetării participative, pentru a implică oamenii în transformarea comunităților în care trăiesc).

Parteneriate trebuie, de asemenea, formate cu actori din afară localitățîi. Foarte importante sunt în acest sens parteneriatele cu alte primării. Nicio primărie din România nu excelează în toate domeniile de activitate și nicio primărie nu are experți pentru toate activitățile întreprinse. Fiecare primar are de câștigat dacă știe să învețe de la alți primari. De cele mai multe ori, soluția la o problemă dificilă de dezvoltare locală este la un telefon distanță.

Pe lângă parteneriate, primarii trebuie să devină pricepuți la a face lobby. O bună parte din investițiile necesare pentru a crește competitivitatea localitățîi lor nu pot fi făcute la nivel local  fie din lipsa resurselor, a responsabilitățîi/competenței administrative, ori a expertizei pentru a face aceste intervențîi. Extinderea unui aeroport, construcția unei șosele de centură, decolmatarea unui râu – cu greu pot fi întreprinse de o administrație locală. Pentru a face astfel de proiecte realitate, primăria trebuie să știe să facă lobby eficient pentru aceste proiecte.

De cele mai multe ori, primarii se rezumă la a bate la ușa Guvernului pentru a cere bani și atenție. Câteodată au noroc, altădată nu. Pentru a-și crește șansele de succes, e important că primarii să formeze coalițîi în jurul acestor proiecte strategice. De exemplu, cetățenii de rând, societatea civilă și firmele private pot fi motivate pentru a face lobby independent pentru aceste proiecte.

Cu cât corul de voci este mai mare, cu atât mai bine. De asemenea, primarii pot formă parteneriate cu alți primari pentru a-și susține împreună proiectele strategice – mai ales proiectele ce aduc beneficii pentru toate localitățile implicate. De exemplu, un nou aeroport deservește o zonă mult mai mare decât localitatea în care se întâmplă să fie localizat. 

Structurile asociative existente (AMR, AOR, AcoR, FZMAUR) pot fi un vehicul excelent pentru a face lobby la nivel central. AMR-ul, de exemplu, a fost foarte eficient în anii trecuți în promovarea unei agende de dezvoltare urbană. Reprezentanțîi Guvernului au devenit o prezență normală la adunările generale ale AMR-ului, iar aceste adunări au devenit un forum pentru a pune pe agenda Guvernului teme de importanță pentru orașele românești.

Că atare, fiecare administrație locală trebuie să aloce suficiente resurse și energie pentru crearea unei echipe de implementare proiecte solidă, pentru formarea de parteneriate cu cât mai mulți actori relevanți și pentru lobby pe proiectele de importanță strategică.

Important: Ce veți vota asta veți avea…Indiferent că acceptați `Pomeni Electorale- 1 litru de ulei sau zahăr` 

Cătălin Silegeanu –Candidat Independent Primăria Municipiului Botoșani

 

 



Niciun comentariu

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *