Administrație Știri locale

Federovici și-a luat parlamentarii și s-a dus cu proiectul autostrăzii Botoșani-Suceava la Grindeanu, ministrul Transporturilor



 


Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani, și-a luat echipa de parlamentari PSD, Alexandra Huțu, Lucian Trufin, Dan Șlincu și ministrul Marius Budăi, și a prezentat ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, proiectul transformării drumului expres Botoșani-Suceava în autostradă.

Eforturi susținute făcute de conducerea Consiliului Județean pentru modernizare a infrastructurii rutiere a județului Botoșani.

Doina Federovici, președintele Consiliului Județean, și parlamentarii sociali-democrați de Botoșani s-au întâlnit cu vicepremierul și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și cu directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, pentru demararea proiectului privind drumul de mare viteză dintre Botoșani și Suceava. 



 

„După ce în mandatul trecut, alături de colegii mei social-democrați, am militat și am reușit să includem în cadrul Master Planului General de Transport al României realizarea drumului expres dintre Botoșani și Suceava, acum vrem ca acest sector să fie transformat într-unul de autostradă, ca și continuare a Autostrăzii Moldovei (A7). Invit toți factorii politici să se ralieze demersului nostru. Împreună cu Primăria Botoșani, Consiliul Județean Suceava și Primăria Suceava am agreat un parteneriat prin care preluăm noi, autoritățile locale, realizarea studiului de fezabilitate, astfel încât drumul de mare vizetă dintre cele două județe să devină cât mai repede realitate”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean.


Atât ministrul Transporturilor, cât și directorul CNAIR au admis că, în urma studiilor care se vor realiza, drumul expres va putea fi transformat într-un sector de autostradă, care să facă legătura între A7 și municipiul Botoșani. „Acest lucru este posibil, dacă prin studiul de fezabilitate se justifică aceste modificări în urma unor analize detaliate, incluzând: analiza de opțiuni, estimări de cost, analize de capacitate analiza economică și studiul de impact asupra mediului.  De asemenea, conform Master Planului General de Transport, infrastructura rutieră trebuie să fie astfel proiectată, încât să permită dezvoltări ulterioare”, este punctul de vedere al vicepremierului și ministrului Transportului, Sorin Grindeanu, transmis în scris autorităților locale botoșănene.



 

Drumul de mare viteză Botoșani – Suceava ar avea 26 de kilometri și ar uni Autostrada A7 de viitoarea centură a municipiului Botoșani.

Construirea unui sector de autostradă între Botoșani și Suceava ar aduce zonei mai multe avantaje economico-sociale, precum:

– Accesul direct pe Autostrada A7, care ar asigura ulterior deschidere și către Autostrada „Unirii” (A8), incluzând astfel și județul Botoșani într-o rețea modernă de transport care să fie garanția dezvoltării economice a zonei și a recuperării decalajelor istorice;

– O legătură rapidă către Aeroportul Salcea și între cele două reședințe de județ;

– Traficul va beneficia de condiții superioare de circulație, care se vor concretiza într-o serie de avantaje economice (reducerea cheltuielilor de exploatare a vehiculelor, grad sporit de siguranță, o reducere a pierderilor din accidente și a poluării mediului la traversarea localităților pe traseele existente).

Acest sector de autostradă ar deservi direct județele Botoșani și Suceava, care împreună reprezintă peste 5% din populația și teritoriul României, dar și principalul bazin de forță de muncă al țării, iar indirect toată economia națională. De asemenea, ar contribui la dezvoltarea turistică a județului Botoșani, facilitând accesul la un tărâm binecuvântat de Dumnezeu, unde s-au născut cele mai mari personalități ale României, dar și sfinți din calendarul creștin-ortodox.