Economic

Camera de Comerț va face prima radiografie economică reală a județului cu date concrete

Marian Rotariu, directorul de comunicare al Camerei de Comert, si Valeriu Iftime, presedintele Camerei de Comert Botosani
Marian Rotariu, directorul de comunicare al Camerei de Comert, si Valeriu Iftime, presedintele Camerei de Comert Botosani

Pentru că nu există nicio instituție publică în județul Botoșani care să dețină o bază de date actualizată cu indicatori economici locali, cu oportunități de afaceri, Camera de Comerț Botoșani va edita o astfel de radiografie.

Valeriu Iftime, președintele Camerei de Comerț Indistrie și Agricultură Botoșani, a declarat că radiografia va fi realizată de specialiști contractați la nivel național și că vor fi colectate atât date publice de la diverse instituții, informații care acum nu se află în același loc, dar și de la companiile private.

 




”Nu o să vedeți nicăieri care sunt zonele locale cu economii performante, care este nivelul forței de muncă actual și pe viitor, care sunt cheltuielile cu utilitățile, care sunt locurile în care avem mari nevoie de investiții, care sunt domeniile care aduc o profitabilitate mare. Este extraordinar ca cei care conduc județul și municipiul să înțeleagă mediul economic pentru că dispare și fotbal și teatru, dispare totul dacă nu este economie”, a declarat omul de afaceri Valeriu Iftime.

 

Marian Rotariu, directorul de comunicare al Camerei de Comerț, a spus că studiul pentru realizarea radiografiei economice va dura patru luni de zile și că prevede și realizarea a 1000 de chestionare în județ.

”Încercăm să încheiem și niște protocoale cu Fiscul, Statistica, Direcția Agricolă, pentru a obține anumiți indicatori din diferite domenii. Și acum sunt indicatori oferiți de instituțiile publice, dar sunt irelevanți pentru că sunt din 2011 sau 2012”, a declarat Rotariu.

 

Spre exemplu, din analizele swot de la Consiliul Județean sau Primăria Botoșani, care stau la baza strategiilor de dezvoltare locală, indicatorii sunt la nivelul anilor 2011 sau 2012.

 



 

Iftime vrea ca la fiecare vizită pe care județul o primește din partea delegațiilor economice, a ambasadorilor sau a autorităților locale din alte țări să se ofere și o analiză economică a județului cu oportunități de afaceri locale, nu doar celebrele albume cu imagini din județ.

Acesta a spus că ultimul ambasador venit la Botoșani, cel al Belarusului, a plecat zăpăcit pentru că dincolo de albumul cu imagini de peisaj, cu cele de obiceiuri de iarnă, nu a primit ceva concret despre economia județului sau a municipiului pe care să o transmită țării sale.

 

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură a depus la Consiliul Județean Botoșani un proiect pentru finanțare, în valoare de 19.100 lei, privind realizarea studiului „Radiografia Economică a Județului Botoșani Oportunități”. Studiul, care va fi realizat de un specialist ce va fi contractat în cadrul proiectului, va reflecta starea actuală a economiei județului, cu prezentarea oportunităților de investiții. Proiectul se va desfășura în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean și va implica aplicarea a 1.000 de chestionare în rândul elevilor.