Dacu’, Măriuca MiGros, Pita, Ovisim și Leola, ofensiva comercianților locali în fața Lidl, Kaufland și Carrefour

1





Comercianții locali încearcă să facă față giganților Carrefour, Kaufland și Lidl, la care se mai adaugă și rețelele Profi și Penny. Este o concurență nedreaptă, total inegală, iar singura armă a comercianților locali în fața tăvălugului multinaționalelor este stârnirea sentimentului de patriotism național și local.

Dacă prin 2010-2012 în municipiul Botoșani abia apăreau Kaufland și Carrefour, iar Lidl înlocuia Plus, în 2021 nu doar municipiul este dominat la categoria comerț de multinaționale, ci întreg județul.

Localnicii încearcă să facă față forței financiare de extindere a rețelelor multinaționale.

 


 

Pita Express reprezintă o rețea de magazine de proximitate și unul dintre brandurile locale din comerț din ultimii 30 de ani.

Ovisim și-a deschis mai multe magazine în municipiul Botoșani, dar și unul de mari dimensiuni în orașul Ștefănești, fiind singura investiție a unei rețele locale într-o altă localitate urbană cu excepția municipiului reședință de județ.

Leola are câteva magazine de mici dimensiuni în municipiul Botoșani și unul în Cătămărăști Deal, satul care a devenit un cartier al urbei.

În 2021 au apărut două noi branduri ale comerțului local în încercarea de a face față concurenței disproporționate din partea multinaționalelor.

 

Au apărut Măriuca MiGros și Dacu’

Măriuca MiGros reprezintă o investiție a omului de afaceri Tonino Boldea și este un depozit de mărfuri alimentare și nealimentare situat într-o clădire istorică reabilitată de acesta, înainte de Gară și în imediata apropiere a Inspectoratului pentru Situații de Urgență Botoșani.

Complexul are un magazin de prezentare de unde pot fi făcute și cumpărături mici, dar este axat mai mult pentru oferte pentru micii și marii comercianți din județ și pentru HoReCa. Produsele lactate ale cunoscutei fabrici locale Five Continents reprezintă unul dintre elementele ancoră ale depozitului Măriuca MiGros.

 

Dacu’ Magazin Românesc reprezintă un newentry în comerțul local. Fondatorul brandului ”Dacu’ Magazin Românesc” este omul de afaceri Ciprian Coteț, cel care avea câteva magazine de proximitate mici. Acesta a făcut trecerea de la micile magazine de proximitate, fără un brand propriu, la cele prin care încearcă să promoveze produsele locale și regionale. Primul Dacu’ Magazin Românesc a fost deschis în Complex Bulevard, lângă sediul Serviciului de Pașapoarte, iar al doilea va fi inaugurat în această săptămână, peste drum de benzinăria Mol.

Legume și fructe din Botoșani, produse lactate din Botoșani, preparate din carne de la un producător din județul Suceava, ouă de la ferme de păsări din județul Botoșani, paste Domino produse la Bucecea, vinuri produse în Iași, acestea sunt câteva dintre atracțiile locale din Dacu’ Magazin Românesc.

Pe pagina de Facebook Dacu’ Magazin Românesc sunt prezentați și o parte din fermierii de la care se aprovizionează, produsele locale comercializate. 

 

Dar sunt și magazine proprii ale producătorilor locali de lactate, carne și panificație, cele mai multe fiind ale carmangeriei Stejarul, urmate de carmangeria Cătălin și carmangeria Sagrod Darabani, în domeniul lactatelor Lacto SOLOMONESCU a investit în magazine proprii fizice, dar și într-un magazin online, iar magazine fizice mai au Vlăsie Company, cu două unități în municipiul reședință de județ, și Five Continents Group cu magazin în piața de lactate și cu un stand aparte în Măriuca MiGros.

 

Cum pot supraviețui magazinele locale în concurența cu multinaționalele? Cu un management ”ca la carte”, punând accentul pe produsele locale și regionale proaspete și preparate, dar și prin investiții, Măriuca MiGros și Dacu’ Magazin Românesc fiind acel altceva. Totodată, botoșănenii îi pot ajuta trecând pragul lor mai des decât al marilor magazine ale multinaționalelor. Un exemplu ar fi închiderea celor două magazinelor Carrefour Express din Primăverii și Stejari care nu au făcut față concurenței magazinelor locale din zonă.

Dacă nu știați, un kilogram de cașcaval de la producătorii locali din Botoșani se vinde în Kaufland și Carrefour cu prețuri de până la 42 lei kilogramul, în timp ce aceleași produse în magazine locale are prețuri între 28 și 30 lei kilogramul.

 



 


Tăvălugul multinaționalelor

În municipiul Botoșani Kaufland are deja două hipermarketuri, Carrefour are unul, iar nemții de la LIDL vor să fie lideri absoluți și după ce și-au relocat magazinul lângă Inspectoratul pentru Situații de Urgență, construiesc al doilea magazin pe locul fostei fabrici Rapsodia Conf și sunt la ultimii pași înainte de a obține autorizația de construire pentru încă două magazine, unul în cartierul Lebăda, celălalt în zona industrială, lângă Spitalul de Recuperare și Brico Depot.

În Dorohoi, LIDL își extinde magazinul existent, iar Kaufland își caută locația viitorului hipermarket pe care îl va deschide în al doilea municipiu al județului, iar Penny are deja deschis un magazin de dimensiuni mari, Profi mergând, ca și în Botoșani, pe magazine de mai mici dimensiuni, dar mai multe.

Rețeaua Profi este și cea mai extinsă din județul Botoșani, fiind prezentă și în orașele Săveni, Bucecea, Flămânzi, iar Penny are un magazin de mari dimensiuni și în Flămânzi.

 

 

 

 

 





Un comentariu

  1. Bogdan

    Leola?? Cel mai fain și autohton botoșănean…deloc cu principiul local ..apelează la servicii IT și securitate din alte orașe…escroc…și vrea ffff ieftin

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *