A fost eliberată autorizația de construcție pentru drumul Botoșani-Târgu Frumos, iar CJ a început să lucreze la drumul strategic 

1




12 mai este o zi istorică pentru infrastructura rutieră a județului Botoșani, atât cea națională, cât și județeană. 

A fost eliberată autorizația de construcție pentru modernizarea drumului european Botoșani-Târgu Frumos, iar până la sfârșitul lunii se va da și ordinul de începere a lucărilor de către asocierea de firme condusă de Aquaparc Neamț pe cei 71,5 kilometri. 

Senatorul Cristian Achiței a declarat că lucrările vor începe ”peste tot”, adică atât pe tronsoane de drum din județul Botoșani, cât și din județul Iași deoarece sunt zone, cum ar fi Copălău, unde trebuie reciclată infrastructura de beton a drumului, în alte zone se lucrează la alunecări de teren, iar în altele doar la lărgirea benzilor de drum și la podețe. Lucrarea trebuie terminată în doi ani de zile. Firmele care vor face proiectul au început deja organizarea de șantier și așteaptă doar ordinul de începere a lucrărilor efective. 

 



 

Totodată, pe 12 mai s-a semnat și ordinul de începere a lucrărilor la două tronsoane din drumul județean strategic. 

Consiliul Județean, în prezența reprezentanților dirigintelui de șantier, ai proiectantului și ai instituțiilor avizatoare, au predat constructorilor amplasamentele loturilor din Drumul Strategic, adjudecate în procesul de licitație, pentru a începe procesul de modernizare. 

„Este un moment pe care cu toții îl așteptam. Așa cum am mai spus, Drumul Strategic este principala mea prioritate, drept dovadă fiind faptul că de când am preluat mandatul de președinte al Consiliului Județean, împreună cu echipa de conducere și cu specialiștii instituției implicați în acest proiect, am făcut tot ce este omenește și legal posibil, să ajungem cât mai repede la acest moment. Practic, de astăzi, din momentul predării amplasamentului, curg cei doi ani în care constructorii vor trebui să termine lucrările pe care le-au contractat. Este un termen maximal, pe care reprezentanții constructorilor și l-au asumat. Mai mult, avem promisiunea lor că vor face un drum de calitate, care să reziste peste ani, astfel încât să fie o carte de vizită pentru firmele lor. Este un proiect foarte important pentru noi, cei care locuim în județul Botoșani, dar și pentru domniile lor”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean. 




Lotul 1 din Drumul Strategic, în lungime de aproximativ 30 kilometri, este format din două tronsoane Șipote (jud. Iași) – Rediu – Răuseni – Călărași, respectiv Dângeni – Mihălășeni. Lucrările de modernizare se ridică la 112,4 milioane de lei, inclusiv TVA, și vor fi efectuate de asocierea dintre firmele Danlin XXL și Dragos Invest. 

Lotul 3, în lungime de aproximativ 26 de kilometri, pe relația Blândești – Cerchejeni – Sulița (Cheleș) – Lunca Cernești – Todireni, va fi modernizat de asocierea formată din Frasinul și Dimex 2000 Company. Valoarea lucrărilor contractate este de 103 milioane, inclusiv TVA.

Prin realizarea investiției pe cele două loturi din Drumul Strategic se vor moderniza 56 de kilometri de drum județean, dintre care aproximativ 18 kilometri sunt din piatră, iar 38 de kilometri au o îmbrăcăminte asfaltică ușoară, a cărei stare de degradare este foarte avansată.

În ceea ce privește lotul 2, Consiliul Județean a solicitat magistraților  Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor judecarea în regim de urgență, pentru a nu pune în pericol acest proiect.

Un alt drum național la care au început lucrările de modernizare în această lună este Botoșani-Ștefănești, legătura cu Vama Stânca.

De asemenea, pe drumul național care conectează Ștefănești de județul Iași s-a turnat covor asfaltic nou în totalitate. 

Pe drumurile județene, se lucrează la ”ciotul” de drum de la Prăjeni până la limita cu județul Iași, pe cei 2,7 kilometri, iar pe drumul Corlăteni-Dimăcheni a început să se toarne primul strat de asfalt.



 

 


Un comentariu

  1. Sorin Lazarescu

    La Prajeni s-a dat o căruță de bani au profilat, au executat 5 podete transversale și au plecat, nu se mai lucrează.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *