Ce a făcut Federovici în primul an de mandat cu drumul pentru care au ieșit botoșănenii în stradă și au strigat ”Jos, PSD!”?

0





În urmă cu câțiva ani, cu PSD la Guvernare la nivel național și cu Costică Macaleți de la PSD la șefia Consiliului Județean, botoșănenii ieșeau în stradă și cereau, pentru prima dată după Revoluție, drumuri județene normale.

Locuitori din multe comune, care sunt străbătute de șoseaua județeană denumită Drumul Județean Strategic, ieșeau de mai multe ori în stradă și cereau urgentarea licitației pentru stabilirea constructorilor care să modernizeze cei peste 100 de kilometri ai drumului, strigau ”Jos, Macaleți”, ”Jos, PSD”.

Cu banii europeni pe masă, CJ Botoșani și PSD îi dezamăgeau pe botoșăneni cu licitații anulate și amânate, cu vorbe.

 


 

În 2020, președinția Consiliului Județean Botoșani a fost preluată de Doina Federovici, chiar președintele PSD Botoșani, iar în această perioadă se marchează fix un an de când județul este condus, în premieră, de o femeie.

Dacă pentru fostul președinte al CJ drumul județean strategic a fost eșecul principal, pentru Doina Federovici succesul mandatului său la conducerea Județului pare să fie bazat tocmai pe acest proiect. În primul an s-a finalizat licitație pentru cele trei tronsoane de drum, s-au făcut lucrările la fundația drumului, la șanțuri și poduri, dar s-au asfaltat și primii 30 de kilometri din acest drum atât de important pentru viața de zi cu zi a localnicilor, dar și din punct de vedere economic pentru județ.

Multe vizite neanunțate pe cele trei loturi ale proiectului, multe întâlniri cu inginerii care lucrează la acest drum, alături de Dorin Birta, vicepreședintele CJ, au făcut din Federovici PSD-istul bun în comparație cu fostul președinte al CJ în ochii localnicilor din satele prin care trece drumul județean strategic. Progresul realizat la acest proiect atât de important este, fără urmă de îndoială, marele câștig al primului an de mandat al liderului PSD în fruntea Consiliului Județean Botoșani. 

 

 


”Principalul angajament pe care l-am luat în fața botoșănenilor a fost modernizarea infrastructurii rutiere, în special al #Drumului_Strategic, proiect care însumează o 106 km de drumuri sudul județului, adică 15% din rețeaua totală de drumuri județene a Botoșaniului.

La preluarea mandatului, acest proiect era încă în faza de licitație, dar cu o mobilizare exemplară a echipei de la Consiliul Județean am reușit ca în primăvară să semnăm contractele pe două din cele trei loturi, iar la începutul verii pe cel de al treilea.

Nu a fost ușor, dar cu multă dăruire, cu o implicare totală a echipei, am trecut peste toate piedicile, peste valurile de contestații la CNSC și instanță și suntem acum în situația de a avea turnat primul strat de asfalt pe o treime din întregul proiect. Pe lângă cei 30 de kilometri de asfalt, constructorii au mai realizat și un sfert din șanțurile și rigolele betonate, dar au stabilizat structura drumului, pregătind-o pentru turnarea asfaltului pe alți câțiva zeci de kilometri.

Ne dorim un drum de calitate și de aceea vom supraveghea continuu lucrările pe care le vor face constructorii. Am discutat cu reprezentanții lor și le-am reamintit mesajul pe care l-a transmis în momentul semnării contractelor și anume că trebuie să lucreze și bine, dar și repede.

Valoarea totală a proiectului, (cele trei loturi) care include și celelalte cheltuieli – proiectare, dirigintare, taxe, TVA, etc – este de 475,5 milioane lei. Din această sumă, contribuția CJ este o treime, mai exact 158 milioane lei”, este bilanțul primului an de mandat ca președinte al CJ Botoșani al Doinei Federovici pentru acest proiect important.

 

Drumul Strategic (#Șipote – 5,972 km, #Răuseni – 13,862 km (Lot 1 – 9,852 km + Lot 2 – 4,010 km), #Călărași – 3,877 km, #Hlipiceni – 5,15 km, #Todireni – 9,109 km (Lot 2 – 4,65 km + Lot 3 – 4,459 km) #Albești – 13,22 km, #Trușești – 13,06 km, #Dângeni – 9,71 km (Lot 1 – 1,59 km+ Lot 2 – 8,12 km), #Hănești – 2,984 km, #Gorbănești – 0,2 km, #Blândești – 6,83 km, #Sulița – 7,02 km, #Lunca – 7,35 km, #Dobîrceni – 5,385 km, #Mihălășeni – 2,536 km.

 




Niciun comentariu

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *